OPETH - The Last Will And Testament
Ja mám pocit, že Švédi sa vrátili až niekam k "Deliverance" a skutočne som nečakal, že ma to bude baviť až takto. Prvé vypočutia prinášajú zvedavosť a radosť; rastie to!
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Sedmička půl hodiny před výkopem okupovaná figurami v temných barvách. Lidi, co sem jeli i přes půlku republiky na tento výjimečný koncert. Jsou tu svorní stínadelští se žlutými špendlíky. Po půlhodině trojka VONT začíná stavět noise-industriální Stínadla. V podkladech najdete varhanní motivy z filmové "Záhady hlavolamu" z počátku devadesátek i množství útržků projevů a starých rozhlasových divadelních her. Maska přízračného Široka na obličejích všech zúčastněných a ježek v kleci jsou kulisami pro hlukové screamo, kterému dodávají lauf taneční tučné beaty. Slovům bohužel nejde moc rozumět, protože maska Široka i hlasitost smyček to nedovoluje, ale vynahrazuje to excentrický projev Široka M., který během setu pěstmi v kožených rukavicích zmlátil všechny stěny v okolí a pár tvrdých ran dostal i strop klubu. Stínadla se mohou pochlubit hodně rezatou diskotékou.
Marylandští vlčí děti FULL OF HELL nastupují po celkem krátké přestavbě. Přiznávám, že tohle je můj hlavní kůň večera. Pro koncert jsou příznačné dlouhé noisové stěny, které narušují masivní výbuchy neotesaných zběsilých rytmů a riffů. Syrovost a temnota v té nejryzejší podobě. Řvoun Dylan Walker mimo pódium vypadá jako klučina, se kterým by bylo fajn vyrazit na vodu nebo do hor, ale jakmile přiloží mikrofon k ústům, stává se démonem. Marně vzpomínám, kdy jsem viděl tak maniakální výraz v obličeji.
FULL OF HELL házejí do publika jeden granát za druhým. Je zvláštní, že nejdříve vás v tomhle případě smete nemilosrdná akustická vlna a následně vám hluboko v obličeji přistanou grindové střepiny. Na THE BODY pak zbyly jen drobky, které tento parní válec rozjezdil na prach. THE BODY jsou svojí hudbou daleko za nějakými škatulemi, jakými jsou sludge nebo doom. Tento drone-noisový buldozer už byl za moji hranou. Lidí bylo víc, prostoru málo, stěny všude. Strahovskou sedmičkou prorostl kovový kvádr a všechny tu zazdil. Asimilace hlukem, i Borgové by byli milosrdnější.
foto: Matěj Hošek
více fotek: http://foto.mattesh.com/2016-04-18-fullofhell/
Ja mám pocit, že Švédi sa vrátili až niekam k "Deliverance" a skutočne som nečakal, že ma to bude baviť až takto. Prvé vypočutia prinášajú zvedavosť a radosť; rastie to!
Aktuální EP ukazuje dvě tváře současně. Zprvu klasický symfonický patos, pak ovšem skladby „200 Years“ a „Live The Tale“, které se bez sborových refrénů obejdou, a hned je to o třídu lepší. Tudy vede cesta z tvůrčí smyčky a bezradnosti posledních alb.
Je to úplne posledný album THE CURE? Dôstojnejší odchod si neviem predstaviť. Spočiatku nenápadný album si ma postupne omotal melancholickou atmosférou. Hustý oblak hmly, z ktorej sa mi nechce hľadať cestu von. ,,Disintegration" pre toto desaťročie.
Návrat niekam k "Ghost Reveries" so zvukom posledných albumov. Stávka na istotu, ktorá však za vrcholmi tvorby zaostáva. Navyše, mňa osobne rozprávač pri sústredenejšom posluchu tohto koncepčného albumu irituje.
V jisté BDM RPG hře vytváříte ultimátní postavu a její charakteristiky definujete následovně: Násilí: 100%, Technické skills: 100%, Skladatelská inteligence: 100%, Šarm: 100%, Oddanost 100%, Laskavost: 0%. Do kolonky "Jméno" pak vyplníte: DEFEATED SANITY.
Už poněkolikáté zní otázka stejně: Zničil Einar Solberg další desku jinak velice talentované kapely? Odpověď zní: Zase to zvládl. Jeho hlasový projev je jak chilli. Koření. Měl by se používat citem. Když se tam toho najebe hodně, nedá se to žrát.
Hele, Blake Judd ještě žije. Enfant terrible (ale současně i schopný skladatel) US blacku je (znovu) zpět a tentokráte doručuje tradičněji pojatou kolekci. Šlape mu to dobře, tělo už má sice životem zhuntované, mysl však zůstává stále čerstvá.